BİLGİ NOTU ve BLOG YAZILARI

Stratejik İşler tarafından derlenmiş konu bazlı çalışmaları içeren bilgi notları bu sayfada yer almaktadır. 

Kriz Yönetimi                                         

Çağımızın getirdiği hızlı değişim nedeniyle işletmeler için çağı yakalama ve değişimi sağlama örgütsel anlamda önemli bir rol oynamaktadır. İşletmelerin çağı yakalamak için yapılanma sürecine girmesi ile yeniden yapılanmanın getirdiği bu değişim ve gelişim sürecini devamlı bir şekilde sağlamaları aynı zamanda çevreden kaynaklanan ani ve olağan dışı gelişen durumlara karşı hazırlıklı olmaları gerekmektedir. Bu ani ve olağan dışı gelişen durumlara kriz denilmektedir. 

Koronavirüs'ün İş Dünyasına Etkileri

2020 yılının eskisi gibi veya planlandığı gibi olmayacağı gözükmektedir. Yeni bir düzen ve dönem karşımızdadır. Bu dönemde, işletmeler de yeni bir plana ihtiyaç duymaktadır. Tüm dünyaya yaygınlaşmış bir olgu olarak etkisinde olmayacağımız yanılgısından sıyrılarak panik değil plan yapmak gerekecek bir dönem olarak değerlendirilmesi gerekmektedir.

Blog Yazıları

Stratejik İşler tarafından derlenmiş konu bazlı yazıları içermektedir.

CEO Gibi Stratejik Düşünmek

Strateji Süreci pekçok uluslararası ve ulusal firmada en alttan en üst kademeye kadar mümkün olduğunca çok çalışanı dahil edildiği bir yönetim aracı olarak başarı ile uygulanmakta, sürekli kendini güncellemekte ve uygulayanlara rekabetçi üstünlük sağlamaktadır. Son dönemde, buna yönelik artan bir trend izlenmektedir.

Ülkemizde, 2023 hedeflerinden söz edebiliyoruz, sektörler ve kurumlar da bu hedefler doğrutusunda şekil alıyor ve yollarını belirliyorlar. Bu durum stratejik düşünebilmeyi ve değişimi beraberinde getiriyor ve gerekli kılıyor. Böylelikle strateji kavramı gün geçtikçe önemini artırıyor… Nihayetinde gelişmelerin vazgeçilmez kıldığı rekabetçilikte üstün gelebilmenin yolu iyi bir stratejik plandan geçiyor. Ancak, resim herkes için aynı değil.

Son dönemlerde pek çok girişimci ile konumlandırmaları ve farklılaşmaları, daha doğrusu bütünde iş modelleri üzerine çalışmalar gerçekleştirdik. Şaşırtıcı olan günümüzde pek çok girişimcinin, işin CEO’su olan kişilerin kendilerini farklılaştıracak yol olan stratejileri konusunda derin düşünmemeleri. Bu çerçevede, stratejik düşünmeye başlamak için bir adım oluşturması için birkaç ipucu paylaşmak istiyorum. Eflatun’un dediği gibi “İşin en önemli parçası başlamaktır.”

Stratejik Düşünme Nedir?

Bu düşünce biçimi, düzenli bir şekilde sizlerin şirketin kurucusu, veya ekip üyeleri olarak, işi gözden geçirmenizi, sektör ve pazarı incelemenizi ve derinlesine bir hakimiyet oluşturmanızı gerektirir. Hedef bu derinlik ile farklılaşması sağlayacak güçlü bir alan üzerinde odaklanmak ve ilerlemektir. Stratejik Planlama adımına geçmeden, uzun vade vey aorta vade hedefleri doğrultusunda ilerlemeden bu yapılması gerekir. Nereye gittiğinizi bilmediğiniz noktada, bu hedefe doğru yol almakta ve ulaşmakta güçlük çekilir.

Peki bu durumda nereden başlamalı:

1. Şirketi Değerlendirmek

Çalışmanın ilk boyutu mevcut durumu, sektör, rekabet ve şirketi içerecek şekilde incelemek ve hakim olmaktır. Bu araştırma ile detayda önemli noktaları yakalamayı ve bu ayrıntılar ile sinerji oluşturacak farkı tespit etmeyi hedefler. Bu aynı zamanda, bir nefes almak, hızlı günlük koşturmaca veya büyüme temposunda, bir durum, ara vererek büyük resmi de görmeye imkan verir.

2. Uygulanabilir Bir Strateji Geliştirmek

Planlama işin ilk adımı, esasını ise uygulama getiriyor. Bu durumda esnek kalmanız, ve planın da akışa bağlı olarak güncellenmesi gerekiyor. Bu hızlı hareket etmeyi ve proaktif bir yaklaşım içerisinde olmayı gerektiriyor. Hızlı hareket etmek, dinamik olmak, zaman zaman da değişiklikler yapmak, iyi bir iletişimle sürdürülebilir. Tüm ekibin aynı sayfada olması ve birlikte başlanan yolculuğa uyum sağlayabilmeleri stratejik iletişim döngüsünün iyi işletilmesine bağlı; bu daha hızlı ilerlemek ve adapte olmak için de önemli bir katkı sağlayacaktır.

3. Kaynak Planlaması

Önceliklerimizi bildiğimiz yerde, sınırlı kaynaklarımızı doğru şekilde odaklayabilir ve hedefe katkısını yükseltebiliriz. Bu kurum içi verimlilik ve kaynakların doğru kullanması ile etkinliğimizi de getirir. Her şeye evet dediğiniz bir dünya, özellikle günümüzde yok. ‘Hayır’ diğebilmek günümüzde öğrenilmesi gerekenlerden birisi olarak çıkıyor karşımıza.

Bu çerçevede oluşan bir plan, adım adım Stratejik Düşünme çerçevesinde bir bakış ile işinize bakmaya ve yeniden yapılandırarak yol almanıza bir adım oluşturacaktır.

Konu ilginizi çekiyor ve daha fazla bilgi almak istiyorsanız sizi 'CEO Gibi Düşün: Stratejik Düşünme Semineri' ne davet etmek isteriz. Görüşmek üzere. İyi çalışmalar.

 

Gelecek Planınız Hazır Mı?

Sürekli değişen ve gelişen dünyada stratejik yönetimin önemini artırmakta ve kurumlar farklılaşmak üzere yeni yöntemler ve metodolojiler geliştirmek odaklı çalışmaktadır. Stratejisi olan kurumlar değişim doğrultusunda belirlenen yeni hedeflere yönelirlerken, kurum kaynakları en etkin ve verimli şekilde değerlendirilir.

Yeni döneme başladığımız bu günlerde temel bir soru karşımıza çıkmaktadır; Geleceğe hazır mıyız?

Bu doğrultuda sizlere Stratejik İşler Danışmanlık olarak tüm çalışanlara gelecek odaklı rekabetçi bakış açısı kazandıran bir programı kurumunuzda hayata geçirmeyi öneriyoruz. Aynı zamanda, planınızı bağımsız bir göz ve sistem ile denetleyerek size öngörülerimizi sunmayı teklif ediyoruz.

Döneme başladığımız bu günlerde strateji konusunda şirketiniz için bir çalışma ve hazırlanmaya ne dersiniz?

Konu hakkında detay bilgi iletmek üzere müsait bir zaman için randevu almak ve size sistemimizi tanıtmaktan memnuniyet duyarız.

 

Stratejik Düşünmenin Artan Önemi

Teknolojideki hızlı değişim ve iletişimde sınır tanımayan gelişmeler sonucunda iş yapma süreçlerinin sürekli yeniden tasarlanmaya ihtiyaç duyuyor. Aslında değişimde süreklilik bir vazgeçilmek oluyor ve organizasyonlar değişimin kendisini sürekli yaşıyor. Bu gelişim süreci beraberinde insan kaynağında da önemli birkaç özelliği kazanmasına ihtiyaç duyuyor. Yeni iş görüşmelerinde ve mülakatlarda giderek artan önemi vurgulanıyor. Bunların başında stratejik düşünebilme ve gelişmelere yeterince hızlı uyum sağlayabilen yetkinlikleri edinebilmektir.

Stratejik Planlama süreci belli bir dönem ülkemizde bir moda olarak popüler olduktan sonra önemini yitirmiş, ve özellikle 90 lı yıllarda sadece kurumsal firmaların bünyesinde varlığını sürdürmüştür. Yurtdışında ise pekçok uluslararası firmada en alttan en üst kademeye kadar mümkün olduğunca çok çalışanı dahil edildiği bir yönetim aracı olarak başarı ile uygulanmakta, sürekli kendini güncellemekte ve uygulayanlara rekabetçi üstünlük sağlamaktadır.

Bugün, ülkemizde uzun vadeli düşünme ve planlamanın önemine birkez daha şahit oluyoruz. 2023 hedeflerinden söz edebiliyoruz… Bu hedefler stratejik düşünebilmeyi ve değişimi beraberinde getiriyor ve gerekli kılıyor. Böylelikle strateji kavramı gün geçtikçe önemini artırıyor… Nihayetinde gelişmelerin vazgeçilmez kıldığı rekabetçilikte üstün gelebilmenin yolu iyi bir stratejik plandan geçiyor…

 

Toplam Yaratılan Değeri Düşünmek

Konferans sırasında geleceği düşünerek yatırım yapmanın önemini vurgularken gelen bir soru ‘geleceğe yatırım yapmak yerine bugünkü kazancımıza baksak daha doğru değil mi?’ şeklindeydi.

Bugün çevrenizi düşünerek ya da çeşitli standartları baz alarak iş yapmak, beraberinde pekçok maliyeti de getirmektedir. Ancak, bu yatırımı yaparken düşünülmesi gereken toplamda yaratılan değerdir. Uzun vadede oluşan toplam değer… Öyle olmasa idi, okuyabilmek için bugün binlerce liralık yatırımı yapmaz olurduk. Düşünsenize, yıllarca yatırım yapıyoruz, sadece mezun olduktan sonra iyi bir meslek edinip bu altın bilezik ile ömrünüzün geri kalanında kazanmak üzere…

Aynı şekilde, bugün yatırım yaparken toplam geliri düşünerek hareket etmek doğru yaklaşım olacaktır.

 

BÜLTEN

Bilgi notu yayınlandığı dönemde size de ulaştırılmasını istiyorsanız bültenimize kayıt olabilirsiniz.